Nadat de uitvaart heeft plaatsgevonden, breekt er een moeilijke tijd aan. Men wordt meer en meer geconfronteerd met de lege plaats die een dierbare heeft achtergelaten. Toch moeten er ook dan nog veel zaken geregeld worden. Denk hierbij aan polissen, bankzaken, lidmaatschappen etc.
Met de akte van overlijden, die u van ons heeft ontvangen nadat wij de aangifte van het overlijden hebben verzorgd, kunt u veel zaken regelen. Een hulp hierbij is onze gids ‘Zorgen Erna’ dat u van ons ontvangt. Deze gids bevat nuttige informatie en helpt u om de juiste instanties te vinden. Natuurlijk blijven wij beschikbaar voor advies!
Nazorggesprek
Een aantal weken na de uitvaart is er een nazorggesprek. Met elkaar kijken we terug op de uitvaart. Tijdens dit gesprek inventariseren wij ook of wij u verder van dienst kunnen zijn met de afwikkeling van de zakelijke kant. Het ontwerp voor een dankbetuigingskaart en/of -advertentie wordt ook met u besproken.
Gedenksteen
Direct na de begrafenis plaatsen wij, als u dit wenst, een tijdelijk monumentje met de naam van de overledene op het graf. Deze blijft plm. 6 maanden op het graf staan. Dit geeft u de tijd om, in alle rust, een keuze te maken voor een gedenksteen.
U ontvangt van ons een brochure van de steenhouwerij waarmee wij al jaren, naar tevredenheid, mee samenwerken. Uiteraard kunt u ook zelf een afspraak maken met de steenhouwerij van uw eigen keuze.
Keuze asbestemming
Na de crematie moet de as wettelijk 1 maand in het crematorium blijven. Daarna bent u vrij in de keuze van de asbestemming.
Hiervoor zijn vele mogelijkheden, waarvan we er een aantal noemen: de as (laten) uitstrooien, de asbus plaatsen in een nis/graf op een begraafplaats, thuis een gedenkplekje maken, een as-sieraad kiezen of laten verwerken in glas.